PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بازیابی هواپیما توسط چتر نجات در مواقع اضطراری


Parvazi
10-02-28, 01:15 PM
کسی تا حالا از روش چتر نجات برای بازیابی و یا کاهش خسارت کرش هواپیما های مدل استفاده کرده؟
میدونم که برای بازیابی uav ها و هواپیما های سبک استفاده میشه.
بعد از اون تصادف هوایی به فکر افتادم از یه روش مشابه برای مدل استفاده کنم. خیلی دردناکه وقتی دارین هواپیمای سالمتون رو که به سمت زمین شیرجه میره ببینین و هیچ کاری هم بجر تماشا از دستتون بر نیاد...

البته این رو هم میدونم که وزن هواپیما رو زیاد میکنه. اما برای مبتدی هایی مثل من چیز فوق العاده ای خواهد بود.

behrouz
10-02-28, 02:16 PM
کسی تا حالا از روش چتر نجات برای بازیابی و یا کاهش خسارت کرش هواپیما های مدل استفاده کرده؟
میدونم که برای بازیابی uav ها و هواپیما های سبک استفاده میشه.
بعد از اون تصادف هوایی به فکر افتادم از یه روش مشابه برای مدل استفاده کنم. خیلی دردناکه وقتی دارین هواپیمای سالمتون رو که به سمت زمین شیرجه میره ببینین و هیچ کاری هم بجر تماشا از دستتون بر نیاد...

البته این رو هم میدونم که وزن هواپیما رو زیاد میکنه. اما برای مبتدی هایی مثل من چیز فوق العاده ای خواهد بود.

پروازی جان بحث خوبیه ولی چرا تو گفتگو آزاد ، اینجا که گذراست

در رابطه با چتر من تجربه ندارم ولی یادمه روز های اول پروازم خود من هم به همین فکر بودم ، ولی بعد از یادگیری دیگه اصلا به این موضوع فکر نکردم ، نه اینکه دیگه کرش نداشتم ، ولی موضوع همان اضافه وزنه که کنترل مدل رو خیلی مشکل تر میکنه

چتر نجات بیشتر برای uav ها که با لانچر پرتاب میشند و زمان فرود باندی برای لندینگ وجود نداره طراحی شده ، فکر هم نمیکنم تو مدل بغییر از نمایش کاربردی داشته باشه ، چون به هر حال از همان باندی که هواپیما بلند شده باند لندینگ هم هست

Parvazi
10-02-28, 02:59 PM
پروازی جان بحث خوبیه ولی چرا تو گفتگو آزاد ، اینجا که گذراست

در رابطه با چتر من تجربه ندارم ولی یادمه روز های اول پروازم خود من هم به همین فکر بودم ، ولی بعد از یادگیری دیگه اصلا به این موضوع فکر نکردم ، نه اینکه دیگه کرش نداشتم ، ولی موضوع همان اضافه وزنه که کنترل مدل رو خیلی مشکل تر میکنه

چتر نجات بیشتر برای uav ها که با لانچر پرتاب میشند و زمان فرود باندی برای لندینگ وجود نداره طراحی شده ، فکر هم نمیکنم تو مدل بغییر از نمایش کاربردی داشته باشه ، چون به هر حال از همان باندی که هواپیما بلند شده باند لندینگ هم هست

آقا بهروز،لطفاً تاپیک رو به هرجاییکه صلاح میدونین منتقل کنید.
مورد استفاده هم شاید در مواردی مثل از دست دادن الویتور که تقریباً سقوط حتمی هست، حتی اگه از سقوط جلوگیری نکنه شاید بتونه بعنوان یه چتر ترمز از شدت ضربه کم کنه.

KAMRAN111
10-02-28, 03:42 PM
با این مبحث موافقم

و این رو من در یک جت میراژ دیدم که به صورت سفارشی کارخونش برای صعود خودمون ساخته بود

از یک میله مثل گیر ریتراکت استفاده کرده بود و بعد از آوردن چتر به بیرون چتر با فشار هوای بیرون باز می شد

Peyman
10-04-28, 12:49 PM
فیلمی در مورد استفاده از چتر اضطراری در موشک مدل

http://shogheparvaz8.persiangig.com/video/wrrocketcam2hires.wmv

http://shogheparvaz8.persiangig.com/video/flightprofile.gif
http://shogheparvaz8.persiangig.com/video/returns.jpg

bozonghare
10-04-28, 07:10 PM
کسی تا حالا از روش چتر نجات برای بازیابی و یا کاهش خسارت کرش هواپیما های مدل استفاده کرده؟
میدونم که برای بازیابی uav ها و هواپیما های سبک استفاده میشه.
بعد از اون تصادف هوایی به فکر افتادم از یه روش مشابه برای مدل استفاده کنم. خیلی دردناکه وقتی دارین هواپیمای سالمتون رو که به سمت زمین شیرجه میره ببینین و هیچ کاری هم بجر تماشا از دستتون بر نیاد...

البته این رو هم میدونم که وزن هواپیما رو زیاد میکنه. اما برای مبتدی هایی مثل من چیز فوق العاده ای خواهد بود.

ها ها کجایی خدمت یادت به خیر ! یکی باز میشد یکی باز نمیشد و با سر تو زمین !

من با این سیستم موافقم حتی برای هواپیماهایی که از روی زمین با چرخ خودشون بلند میشن!
چتر و سیستمش وزن خیلی قابل توجهی نداره شاید از سیستم اسموک با باک پر ، هم سبکتر باشه و خوبه بعضی جاها استفاده بشه شاید همیشه نه!
یک دلیلم برای استفاده اینه که هر چقدر حتی چند درصد از صدمات رو جلوگیری بکنه بازم ارزش داره چه بسا ممکنه هواپیما خواسته باشه با موتور بره تو زمین و از این ضرر بزرگ جلوگیری کنه!

بهتره درباره ساخت و نصب این سیستم صحبت کنید و نتایج رو هم به عمل بیارید!

KAMRAN111
10-04-28, 07:45 PM
یکی از این ضروریات برای این سیستم

فقط نجات پرنده نیست خطراتی که بعد از سقوط در زمین ممکن حادثه آفرین و حتی مرگ آفرین باشه هم مهمه

و البته و صد البته نوع هواپیما هم مهمه که میشه تغیرات رو اعمال کرد بر رویش یا نه

اگر بحث می خواد بره جلو باید اول نوع هواپیما مشخص بشه بعد براش بتونیم سیستم طراحی کنیم

irancenter
10-04-29, 12:08 AM
فکر خوبی هست اما تا به چرا توسط کارخانه های سازنده عملی نشده و به بازار ارائه نشده مطمئنا دلیل خودشو داشته البته من فکر نمی کنم به خاطر سودجویی بوده باشه

حالا برای هواپیما های عادی شاید خیلی مهم نباشه اما هواپیماهای جت با موتور های گران قیمت چرا ندارند

زمان زدن چتر و شرایط مهمه که باید مدلر توانایی شو داشته باشه - سیستم دارای وزن هست و این وزن مشکل ساز - قیمت چنین سیستمی هم نباید کم باشه - احتمال قفل کردن سروو ها و یا از بین رفتن یکی از فرامین اینقدر کم هست که ارزش نداشته باشه در این همه پرواز چنین وزنی به هواپیما تحمیل بشه - بیشتر کرش ها در اثر خطای مدلر هست که چتر کمکی نمیتونه بکنه -
بیشتر هواپیما ها قبل از اینکه بخواهند به خاطر قفل کردن سروو یا موارد مشابه کرش داشته باشند در اثر خطای خلبان از دست رفتند

تا به حال شما چند بار با قفل کردن سروو یا موارد مشابه مثل قیچی شدن بال ... مواجه شدید
فکر کنم اگر بر روی هر هواپیمایی که باهاش پرواز می کنیم یک چتر بگذاریم قیمت بالایی بدست میاد که از هزینه کرش هایی که چتر بخواد نجات دهنده باشه بزنه بالاتر .
در پایان فکر می کنم این سیستم میتونه برای هواپیماهای بسیار گرانقیمت مناسب باشه مشابه جت ها که اون هم چه کسی میتونه چنین پروژه ای را تست کنه به هر حال بعد از طراحی باید تست بشه باز هم برخورد می کنیم با هزینه های بالا

در ضمن برای جلوگیری از درگ باید این سیستم درون کابین جا سازی بشه که حتما فضای زیادی را اشغال میکنه

البته این یک نگاه بد بینانه بود مثل اون شخصیت معروف کارتون گالیور! من میدونستم

Neutron
10-04-29, 01:07 AM
معمولا توی پرواز مدل، مدلرها اکثرا مدلشون رو در ارتفاع پائین پرواز میدن و سعی میکنند مانورها رو در ارتفاع کم انجام بدن که بنظر من هم لذت پرواز مدل در همینه که مدل رو در ارتفاع پائین و کاملا در دید بپرونی تا بتونی از پروازش و حرکاتش لذت ببری.
خوب در چنین شرایطی ، چتر نجات کاربردی نخواهد داشت چون برای باز شدن چتر شما نیاز به زمان و ارتفاع برای باز شدن دارید ولی توی پرواز مدل معمولا حوادث در زمان بسیار کوتاهی رخ میدن که فرصتی برای باز شدن چتر وجود نخواهد داشت.
اما اگر قرار باشه که پرنده رو عمدا با چتر فرود بیاریم، خوب قضیه فرق میکنه، اینجا دیگه همه چی دست خودتونه. میتونید ارتفاع رو زیاد کنید تا چتر زمان کافی داشته باشه باز بشه.
فکر کنم به این دلیل تا بحال کارخونه ها روی این قضیه زیاد کار نکردن.

KAMRAN111
10-04-29, 02:44 AM
ولی ارزش تحقیق رو داره

قرار نیست هر پروژه که مصرف نداشته باشه روش تحقیق نشه اونوقت پدر پیشرفت در می یاد.

behrouz
10-04-29, 08:44 AM
چتر نجات ساخته شده و الان توسط یکی از دوستان داره به فروش هم میرسه ، منتها قیمتش حدود ۲ تومنی در میاد ، یعنی بقول دوستان فقط به درد هواپیما های سنگین و ارزشمند میخوره و بیشتر جنبه نظامی داره ،
خود بدنه هواپیما هم باید برای نصب چتر تقویت بشه که وزن تقویت و وزن چتر رو هم که به هواپیماتون اضافه کنید ، نیروی بیشتر و موتور قوی تر لازم دارید

در مجموع کار نشدنی نیست و انجام هم شده ، حالا باید دید واقعا توجیه داره یا نه

پارچه خاصی لازم داره که میشه از این چتر باز ها و چتر های مستعمل شون استفاده کرد

تو این مدت من یه بار چتر لازم شدم و اون هم موقعی بود که هارپون رو هوا متلاشی شد و بال کنده شد ، که خوب تو اون سرعت چتر هم ممکن بود پاره بشه و یا به کار نیافته ،

بقول دوستان فقط میشه تو ارتفاع بالا و با برنامه ریزی قبلی اینکار رو انجام داد و بدرد حادثه نمیخوره

Parvazi
10-04-29, 10:18 AM
معمولا توی پرواز مدل، مدلرها اکثرا مدلشون رو در ارتفاع پائین پرواز میدن و سعی میکنند مانورها رو در ارتفاع کم انجام بدن که بنظر من هم لذت پرواز مدل در همینه که مدل رو در ارتفاع پائین و کاملا در دید بپرونی تا بتونی از پروازش و حرکاتش لذت ببری.
خوب در چنین شرایطی ، چتر نجات کاربردی نخواهد داشت چون برای باز شدن چتر شما نیاز به زمان و ارتفاع برای باز شدن دارید ولی توی پرواز مدل معمولا حوادث در زمان بسیار کوتاهی رخ میدن که فرصتی برای باز شدن چتر وجود نخواهد داشت.
اما اگر قرار باشه که پرنده رو عمدا با چتر فرود بیاریم، خوب قضیه فرق میکنه، اینجا دیگه همه چی دست خودتونه. میتونید ارتفاع رو زیاد کنید تا چتر زمان کافی داشته باشه باز بشه.
فکر کنم به این دلیل تا بحال کارخونه ها روی این قضیه زیاد کار نکردن.

استفاده از چتر فقط برای سالم نشوندن هواپیما نیست. بعنوان یک ترمز سریع جهت کاهش خسارت به نظر من خیلی خوبه.

bozonghare
10-04-29, 11:21 PM
استفاده از چتر فقط برای سالم نشوندن هواپیما نیست. بعنوان یک ترمز سریع جهت کاهش خسارت به نظر من خیلی خوبه.

اینو هستم ! حتی اگر خیلی کارامد نباشه و فقط بتونه سر هواپیمارو منحرف کنه که با موتور به سمت زمین شیرجه نزنه خودش خیلی کاره چون معمولا موتورها به اندازه خود بدنه ارزش دارند و از دست دادن موتور و بدنه با هم خیلی سنگین در میاد! حتی موجب نجات گیرنده و مجموعه اصلی که همیشه در دماغه و کاناپی هستند میشه!

irancenter
10-04-29, 11:44 PM
اینو هستم ! حتی اگر خیلی کارامد نباشه و فقط بتونه سر هواپیمارو منحرف کنه که با موتور به سمت زمین شیرجه نزنه خودش خیلی کاره چون معمولا موتورها به اندازه خود بدنه ارزش دارند و از دست دادن موتور و بدنه با هم خیلی سنگین در میاد! حتی موجب نجات گیرنده و مجموعه اصلی که همیشه در دماغه و کاناپی هستند میشه!


اقا بهروز که گفتن 2 میلیون تومان فقط برای اینکه سر هواپیما منحرف بشه !
با دو میلیون 20 تا گیرنده یا 10 تا موتور یا 10 تا بدنه میشه خرید اون موقع باید بیشتر مواظبه چتر باشیم که صدمه نبینه!

با بحث آقا کامران جهت تحقیقات موافقم اما نجات نه! چون به قول جناب جمالی چطور بشه که شما فرصت کنید چتر رو بزنید - ارتفاع داشته باشین - چتر درست باز بشه - سرعت زیاد چتر و پرنده رو با هم نابود نکنه و مدلر زمان و موقعیت درست را برای زدن چتر انتخاب کنه و ... ... همون نباشه بهتره!

واقعا به این راحتی با یک تیکه پارچه و بند و یه فنر برای پرتاب و ... نمیشه پاراشوت ساخت یه کار دقیق با لوازم مناسب که بازم میشه همون 2 میلیون نقطه سر خط.

موتور که معمولا چیزیش نمیشه مگر بد شانسی بیارین بخوره به سنگ یا اسفالت و دیوار و...
یه موتور 46 دارم تا حالا 3 یا 4 تا بدنه رو پودر کرده و الان هم انگار نه انگار
رسیور هم داخل یک ابر یا فوم خوب باشه صدمه نمیبینه
مشکل بدنه را هم دوستان چینی حل کردند به همون قیمت بالسا مصرفی میفروشن.

bozonghare
10-04-30, 07:21 AM
اقا بهروز که گفتن 2 میلیون تومان فقط برای اینکه سر هواپیما منحرف بشه !
با دو میلیون 20 تا گیرنده یا 10 تا موتور یا 10 تا بدنه میشه خرید اون موقع باید بیشتر مواظبه چتر باشیم که صدمه نبینه!

با بحث آقا کامران جهت تحقیقات موافقم اما نجات نه! چون به قول جناب جمالی چطور بشه که شما فرصت کنید چتر رو بزنید - ارتفاع داشته باشین - چتر درست باز بشه - سرعت زیاد چتر و پرنده رو با هم نابود نکنه و مدلر زمان و موقعیت درست را برای زدن چتر انتخاب کنه و ... ... همون نباشه بهتره!

واقعا به این راحتی با یک تیکه پارچه و بند و یه فنر برای پرتاب و ... نمیشه پاراشوت ساخت یه کار دقیق با لوازم مناسب که بازم میشه همون 2 میلیون نقطه سر خط.

موتور که معمولا چیزیش نمیشه مگر بد شانسی بیارین بخوره به سنگ یا اسفالت و دیوار و...
یه موتور 46 دارم تا حالا 3 یا 4 تا بدنه رو پودر کرده و الان هم انگار نه انگار
رسیور هم داخل یک ابر یا فوم خوب باشه صدمه نمیبینه
مشکل بدنه را هم دوستان چینی حل کردند به همون قیمت بالسا مصرفی میفروشن.

شما با دو میلیون 20 تا گیرنده یا 10 تا موتور میخرید !!! باید ببینید مدلریکه چتر رو خریداری میکند هم آیا با 2 میلیون 10 تا موتور میخرد؟یا 10 تا بدنه؟ یا فقط قیمت موتور هواپیماش 2 میلیون هست؟! چتر دو میلیونی مذکور ، احتمال میدم برای هواپیماهایی از 10 کیلو به بالا باشه!
در ضمن نمیخواهیم چتر رو بخریم میخواهیم اینجا درباره ساختش صحبت کنیم که همه بتونند بسازند! ;)

irancenter
10-04-30, 03:06 PM
شما با دو میلیون 20 تا گیرنده یا 10 تا موتور میخرید !!! باید ببینید مدلریکه چتر رو خریداری میکند هم آیا با 2 میلیون 10 تا موتور میخرد؟یا 10 تا بدنه؟ یا فقط قیمت موتور هواپیماش 2 میلیون هست؟! چتر دو میلیونی مذکور ، احتمال میدم برای هواپیماهایی از 10 کیلو به بالا باشه!
در ضمن نمیخواهیم چتر رو بخریم میخواهیم اینجا درباره ساختش صحبت کنیم که همه بتونند بسازند! ;)

موتور 2 میلیونی احتمالا هواپیما نباید کمتر از 10 کیلو باشه مگر میکرو جت بپرونه !
یا یک پرنده عجیب تکنولوژیک!

ما که نمی گیم نسازیم می گیم اول براورد کنیم و کارایی و بسنجیم بعد طراحی و ساخت
من چتر منور دارم و تا به حال با سروو از روی هواپیما پرتابش هم کردم ولی اون چتر کوچک با انواع بسته بندیها کلی جا می گرفت اما تحمل یک وزن بسیار کم را داشت
حالا برای یک هواپیمای 3 کیلویی هم حساب کنید می دونید چه فضایی لازم داره !

متخصیص امر بر اساس مساحت چتر و وزن هواپیما و سرعت فرود یک حساب بکنند ببینیم چه میزان پارچه می خواد و می دونید که جمع کردن چتر هم فرمول داره همین جوری نمیشه وکیومش کرد وگرنه به راحتی باز نمیشه
در ضمن حتما می دونید بعد از زدن پاراشوت های الترا لایت هواپیما توتال لاست میشه یعنی بدنه بی بدنه ! فقط زنده ماند سرنشین تازه دست و پا شکستن هم داره ! اینو تو کلاس های زمینی به ما می گفتن .

پس سرعت فرود بالاست اما چون در مدل وزن پایینه شاید بشه یه کاریش کرد .
اما جا برای چنین چتری و وزن اضافه و مقاوم سازی بدنه برای تحمل فشار چتر و ..... در نظر داشته باشیم

نمیشه همین جوری چشم بسته شروع به ساخت کرد:)

Neutron
10-05-01, 09:00 AM
استفاده از چتر فقط برای سالم نشوندن هواپیما نیست. بعنوان یک ترمز سریع جهت کاهش خسارت به نظر من خیلی خوبه.

بله. ولي فكر نميكنم چتر بتونه بعنوان يك ترمز سريع عمل كنه. باز شدنش كمي زمان نياز داره.
در هر حال خيلي خوبه كه اين كار تست بشه.

alireza7
10-12-09, 09:34 PM
من یه بار این کارو کردم
من اولین روزی که با هواپیمام رفتم سر زمین هواپیمام دست استاد پرواز با فول گاز صاف از 60 متری قاط زد خورد زمین و به فنا رفت
از اون به بعد یه سوپر ترینر گرفتم با یه رادیو 6 کانال و یه کانال رو کردم واسه این و تو اتاقکش این چتر رو تعبیه کردم و با زدن دلمه چتر بیرون می اومد و باز می شد البته خدا رو شکر هیچ وقت نیاز نشد ولی بعضی وقتا از هواپیما جداشت می کردم و جدا می زدمش و هواپیما رو هم جدا می شوندم و بعضی وقت ها هم کاغذ رنگی باهاش می نداختم که خیلی باحال بود
از صدا سیما ی فارس هم اومدن ازم فیلم گرفتن و تو تلویزیون پخشش کردن
چترش رو هم خورد درست کردم کلا سیستمش رو هم خودم درست کردم و یه سروو جدا با بدبختی کار گذاشتم
اگه خواستید عکس ها و فیلم هاش رو براتون می فرستم ولی نمی دونم چه جوری باید این کارو کنم کسی می تونه یادم بده؟

Reza_Sadri
10-12-09, 11:16 PM
من یه بار این کارو کردم
من اولین روزی که با هواپیمام رفتم سر زمین هواپیمام دست استاد پرواز با فول گاز صاف از 60 متری قاط زد خورد زمین و به فنا رفت
از اون به بعد یه سوپر ترینر گرفتم با یه رادیو 6 کانال و یه کانال رو کردم واسه این و تو اتاقکش این چتر رو تعبیه کردم و با زدن دلمه چتر بیرون می اومد و باز می شد البته خدا رو شکر هیچ وقت نیاز نشد ولی بعضی وقتا از هواپیما جداشت می کردم و جدا می زدمش و هواپیما رو هم جدا می شوندم و بعضی وقت ها هم کاغذ رنگی باهاش می نداختم که خیلی باحال بود
از صدا سیما ی فارس هم اومدن ازم فیلم گرفتن و تو تلویزیون پخشش کردن
چترش رو هم خورد درست کردم کلا سیستمش رو هم خودم درست کردم و یه سروو جدا با بدبختی کار گذاشتم
اگه خاستید عکس ها و فیلم هاش رو براتون می فرستم ولی نمی دونم چه جوری باید این کارو کنم کسی می تونه یادم بده؟

تبریک میگم، بزنشون رو سی دی فردا بیار فرودگاه زرقان ، بهت میگم چطوری اپ کنی، سی دی هم برای یادگاری برای من، قبوله؟

ahmad
10-12-09, 11:29 PM
من برای یک پروژه تبلیغاتی به یک شرکت خصوصی توسط یک دوست که چترباز هست و ساکن تهرانه صحبت کردم ویک مدل چتر کوچک در دو مدل برام ساختند و الان اون چترها رو توی دفترم دارم .اگر خواستید از اون طرف بپرسم دونه ای چند در اندازه مورد سفارش شما درمیاد وعکس چتر رو هم شنبه میگیرم آپ میکنم.

قرار بود هزار تا از اون چترها رو با هلیکوپتر بریزیم روی شهر ولی مجوز صادر نشد....... و طرح هم موند

mehrshad53
10-12-10, 01:00 AM
به همون دلیل که ماشینهای مدل هم ایر بگ ندارن!
خب پیچیده کردن یک دستگاه احتمال خرابی اون را هم بالا میبره و مثلا ممکنه سیستم قاطی کنه و چتر توی سرعت ماکزیمم بزنه بیرون و ابلفضل!
کلا جایی که جون انسان در خطر باشه بیشتر اینکارها میشه به نظرم.
ولی خب ارزش ازمایش داره،یه جورایی اسکیله. منم شاید برای لیپوی هواپیمام اجکت گذاشتم!!!

alireza7
10-12-10, 02:46 PM
تبریک میگم، بزنشون رو سی دی فردا بیار فرودگاه زرقان ، بهت میگم چطوری اپ کنی، سی دی هم برای یادگاری برای من، قبوله؟

قبول:2:

amirreza5209
11-05-19, 12:55 PM
منم میخوام در مورد سیستم چتر نچات بدونم... کلا واسه یه هواپیمای مدل سیستم چتر نجات چطوریه؟ از کجا میشه چترشو تهیه کرد؟ اگه میشه راهنماییم کنید

amirreza5209
11-05-19, 01:00 PM
[QUOTE=behrouz;7264]چتر نجات ساخته شده و الان توسط یکی از دوستان داره به فروش هم میرسه ، منتها قیمتش حدود ۲ تومنی در میاد ، یعنی بقول دوستان فقط به درد هواپیما های سنگین و ارزشمند میخوره و بیشتر جنبه نظامی داره ،




آقا این دوستتون رو چطور میشه پیدا کرد؟ ما الان دنبال یه چتر نجاتیم واسه UAV مون اما جایی رو پیدا نکردیم بتونیم بخریم یا بدوزیم... کلا یه سری اطلاعات در مورد چتر می خوایم... اگه کمک کنید ممنون می شم

ebrahim21
12-02-06, 12:41 AM
من اطلاعات و تجربیاتی در مورد چترهای یو ای وی ها دارم. اما درمورد مدل اطلاعات زیادی ندارم. اولا قیمت چتر زیاد نیست ( در حقیقت چیزی نیست و ساختش تو خونه هم راحته و وزن سیستم جتر برای 10 کیلو با سرعت سقوط 4 متر بر ثانیه حدود سیصد گرمهستش. پس فقط روی مدلهای بزرگ توصیه میکنم. تمام مشکلاتی که گفته شد راه حل داره اما مشکل اصلی محل نصب و روش باز شدنه چون گردانه ها و جریانهای اطراف پرنده ممکنه چتر رو به برامدگیهایی مثل بال و چرخها و ملخ گیر بدن که خیلی افتضاحه و حرص آدمو در میاره. پس در طراحی به این نکته دقت کنید. من الان اتفاقی اومدم اینجا و کار دارم و الا یه طرح کامل بهتون میدادم. اگه بازم اتفاقی اومدم و سرم خلوت بود غلام هرچی عشق پروازه هستم. خودتون پیشو بگیرید خیلی آسون و کم هزینست واسه مساحت چتر تو کتابهای درسی فرمول هست و تجربی هم با یه کیسه فریزر حل میشه. مکانیزو و محل چتر هم به نوع هواپیماتون بستگی داره و ابتکار خودتون. اینترنت پره از این چیزا.جنس چترم از یه پارچه نرم و سبک و نخای ماهیگیری نازک. بعضی پارچه آستریا یا صد آبای چادر کوه یا همن چتر بارون جواب میده. پارچه های تخصصی بدردتون زیاد نمیخوره.

Masood
12-02-06, 01:01 AM
من اطلاعات و تجربیاتی در مورد چترهای یو ای وی ها دارم. اما درمورد مدل اطلاعات زیادی ندارم. اولا قیمت چتر زیاد نیست ( در حقیقت چیزی نیست و ساختش تو خونه هم راحته و وزن سیستم جتر برای 10 کیلو با سرعت سقوط 4 متر بر ثانیه حدود سیصد گرمهستش. پس فقط روی مدلهای بزرگ توصیه میکنم. تمام مشکلاتی که گفته شد راه حل داره اما مشکل اصلی محل نصب و روش باز شدنه چون گردانه ها و جریانهای اطراف پرنده ممکنه چتر رو به برامدگیهایی مثل بال و چرخها و ملخ گیر بدن که خیلی افتضاحه و حرص آدمو در میاره. پس در طراحی به این نکته دقت کنید. من الان اتفاقی اومدم اینجا و کار دارم و الا یه طرح کامل بهتون میدادم. اگه بازم اتفاقی اومدم و سرم خلوت بود غلام هرچی عشق پروازه هستم. خودتون پیشو بگیرید خیلی آسون و کم هزینست واسه مساحت چتر تو کتابهای درسی فرمول هست و تجربی هم با یه کیسه فریزر حل میشه. مکانیزو و محل چتر هم به نوع هواپیماتون بستگی داره و ابتکار خودتون. اینترنت پره از این چیزا.جنس چترم از یه پارچه نرم و سبک و نخای ماهیگیری نازک. بعضی پارچه آستریا یا صد آبای چادر کوه یا همن چتر بارون جواب میده. پارچه های تخصصی بدردتون زیاد نمیخوره.

باز هم تشریف بیارید این طرف ها

MHZIRAN
12-02-17, 12:31 PM
سلام من یک 2 ماهی میشه دارم روی چتر کار میکنم چتر رو با پارچه چادر های مسافرتی درست کردم یک چتر دایره شکلی به قطر 2 متر به چادر دوزی هم گفتم چند تا حلقه برام گوشه های چتر بدوزه برای محکم کاری نخشم از نوع همین نخ ماهیگیری برای وزن ماهی 20 کیلو که نخ مطمئن باشه فقط مونده تستش از بالای پشت بوم که با یک وزنه 1 کیلویی انداختمش خوب اومد پایین فقط برای محل لمس کردن مدل موقع پایین اومدن باید با چرخ بیاد پایین چون اگر با سر بیاد چون یکم ضربه داره امکان داره صدمه ببینه
انشالله روی مدل نصب کردم و کار کرد فیلمش رو آپ میکنم

artezian
12-02-17, 06:00 PM
سلام من یک 2 ماهی میشه دارم روی چتر کار میکنم چتر رو با پارچه چادر های مسافرتی درست کردم یک چتر دایره شکلی به قطر 2 متر به چادر دوزی هم گفتم چند تا حلقه برام گوشه های چتر بدوزه برای محکم کاری نخشم از نوع همین نخ ماهیگیری برای وزن ماهی 20 کیلو که نخ مطمئن باشه فقط مونده تستش از بالای پشت بوم که با یک وزنه 1 کیلویی انداختمش خوب اومد پایین فقط برای محل لمس کردن مدل موقع پایین اومدن باید با چرخ بیاد پایین چون اگر با سر بیاد چون یکم ضربه داره امکان داره صدمه ببینه
انشالله روی مدل نصب کردم و کار کرد فیلمش رو آپ میکنم

وزن این چترتون چند گرم هست؟ پیش بینی اضافه وزن روی هواپیماتون رو کردید؟

MHZIRAN
12-02-17, 06:20 PM
وزن این چترتون چند گرم هست؟ پیش بینی اضافه وزن روی هواپیماتون رو کردید؟

وزنش شده 650 گرم
نمیدونم روی کالماتو جواب میده یا نه امتحان نکردم
البته از طرفی یک محفظه هم داره که چتر توی اون قرار میگیره بعلاوه یک سروو که درب محفظه رو باز کنه
نمیدونم نمیدونم:292:

artezian
12-02-17, 10:17 PM
وزنش شده 650 گرم
نمیدونم روی کالماتو جواب میده یا نه امتحان نکردم
البته از طرفی یک محفظه هم داره که چتر توی اون قرار میگیره بعلاوه یک سروو که درب محفظه رو باز کنه
نمیدونم نمیدونم:292:

اگه کالماتو سایز 40 باشه این وزن براش زیاده و سی جی رو حسابی به هم میریزه.اگه سایز 60 هم باشه باز هم تاثیر زیادی داره... خیلی محاسبه شده این کار رو انجام بدید چون شاید اصلاً فرصت باز شدن چتر رو هم بهتون نده و در بدو تیک آف ...
موفق باشید.

amir18
12-07-01, 11:01 PM
سلام من یک 2 ماهی میشه دارم روی چتر کار میکنم چتر رو با پارچه چادر های مسافرتی درست کردم یک چتر دایره شکلی به قطر 2 متر به چادر دوزی هم گفتم چند تا حلقه برام گوشه های چتر بدوزه برای محکم کاری نخشم از نوع همین نخ ماهیگیری برای وزن ماهی 20 کیلو که نخ مطمئن باشه فقط مونده تستش از بالای پشت بوم که با یک وزنه 1 کیلویی انداختمش خوب اومد پایین فقط برای محل لمس کردن مدل موقع پایین اومدن باید با چرخ بیاد پایین چون اگر با سر بیاد چون یکم ضربه داره امکان داره صدمه ببینه
انشالله روی مدل نصب کردم و کار کرد فیلمش رو آپ میکنم
منم واسه یه UAV لازمه که یه چتر طرّاحی کنم و بسازم
معادلات اوّلیشو پیدا کردم ، ولی اطّلاعات تجربی ای ندارم تو تو عمل نساختمش و تست نکردم
خواهش می کنم دوستان تجربیاتشونو بگن تا ما هم استفاده کنیم

amir18
12-07-03, 10:25 PM
کسی قیمت یه چتر آماده و قابل اعتماد رو برای هواپیما با وزن 8-10 کیلو رو میدونه ؟ کسی فروشندشو سراغ داره ؟ میخوام ببینم ساختن با همه ی این دردسراش به صرفه تره یا خریدن!

shahrad_1010
13-02-04, 04:09 PM
ولی زمانی که به چتر نیاز داشته باشیم و باز نشه عملا به درد نمیخوره

babak_ea
13-02-06, 08:39 PM
کسی قیمت یه چتر آماده و قابل اعتماد رو برای هواپیما با وزن 8-10 کیلو رو میدونه ؟ کسی فروشندشو سراغ داره ؟ میخوام ببینم ساختن با همه ی این دردسراش به صرفه تره یا خریدن!

سلام
برای این وزن حدود 270 الی 300 دلار در می آید