Persian RC  

بازگشت   Persian RC > هواپیما مدل > ساخت هواپیما و کیت ها

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
قدیمی 13-02-03, 01:20 PM   #1
kamranjj
Senior Member
 
kamranjj آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2011 Jul
محل سکونت: تربت حيدريه
نوشته ها: 433
Thanks: 1,526
Thanked 1,170 Times in 337 Posts
kamranjj is on a distinguished road
پیش فرض ساخت اسبچ فومي با كمي تغيير در نقشه

سلام...راستش شروع تري دي مخصوصا اوايل كار...مصرف و خريد فوم رو بالا ميبره:yahoosmiles49:
هواپيماي قبلي رو چند بار زدم زمين و تعمير شد بار اخر رفت تو درخت كاج ...تا با سنگو شيشه نوشابه خانواده زديم تا بيفته ديگه جنازش اومد پايين...:yahoosmiles2::yahoosmiles29:
قبل از اين، مدل اسبچ رو خيلي دوست داشتم ولي از نقشه كه پلات گرفتم ديدم سطح بال كمه و نساختم و خودم با كمي تغيير، سطح بال رو زياد كرم....كه تو سايت اپ ميكنم و مراحل ساخت رو هم ميزارم...

موتور gt 2218/11ايمكس
اسپيد 30 دوال اسكاي
ميكرو سروو 4 عدد
باطري 1200 سه سل دوال اسكاي
وزن كل 490 گرم.



ابتدا پلات گرفته شده رو برش ميزنيم...(من خودم عادت ندارم كاربن بزارم و روي فوم كپي كنم...چون امكان خطا در جابجايي كاربن كه كوچك هست در زير ورق پلات هست )



اين برش هارو دور نميريزيم...چون بعد از اولين پرواز لازمتون ميشه...:yahoosmiles15::yahoosmiles49::yahoosmi les15:

بعد اونارو روي ورق فوم پياده ميكنيم....




بعد با حوصله قطعات رو برش ميزنيم....من در طول برش 4 يا 5 بار نوك تيغ كاتر رو ميشكنم(از خط هاي روي تيغ) ...تا به برش صاف تري برسم...براي قوس ها بايد از تيغ هاي ظريف استفاده كرد كه قابليت چرخش داره ولي من زياد تونخش نرفتم و كمي عجله اي قوس هارو برش زدم.





بعد از اين ميرسه به رنگ كاري...كه من اسپري زرد داشتم كه نصفه بود و براي قسمت انتهايي مدل كم اومد كه اهميتي نداره.....
خيلي ها روي فوم رنگ نميپاشن چون رنگ فوم رو ميخوره...
ولي من با يك روش به نتيجه رسيدم...طي 2 مرحله رنگ ميكنم...اول يك لايه خيلي كم ميپاشم كه كمي هم سفيدي فوم پيدا ميمونه از زير رنگ بعد از خشك شدن مجدد رنگ ميپاشم تا كامل رنگ بشه....در اين روش مرحله اول با عث ميشه تا مرحله دوم زياد نتونه فوم رو اب كنه...شما ميتونيد رو تيكه فوم ها امتحان كنيد و بعد از نتيجه دادن .كار رو انجام بديد....




ابته اينم از دسته گل به اب داده شده كه تا چند روز ميتونه اول صبح كه بلند ميشيد شمارو به ياد مدل دوست داشتني تون بندازه...:yahoosmiles35:



بعد از دسته گل نوبت لولا زدن ميشه....
من براي لولا در هواپيماي فومي از سه لايه چسب كاغذي استفاده كردم و به اندازه دل خواه برش زدم كه عالي عمل ميكنه.....و ميتونه خيلي كم هزينه كنه مدل رو....
براي الوران 3 تا براي رادر 3 تا و الويتور 4 عدد....













ادامه برنامه تا ساعاتي ديگر....
__________________
(((هر گز از كسي كه با من موافق بود،چيزي ياد نگرفتم))))
kamranjj آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following 6 Users Say Thank You to kamranjj For This Useful Post:
artezian (13-02-04), d-ghanbari (13-02-03), ehsan_heydari (13-02-07), mahdi945 (13-02-04), pixy (13-02-03), saeed mirsafaie (13-02-03)
قدیمی 13-02-03, 02:20 PM   #2
tmohammadt
92 Premium Member
 
tmohammadt آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2010 Dec
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 107
Thanks: 577
Thanked 401 Times in 91 Posts
tmohammadt is on a distinguished road
پیش فرض

سلام كامران جان خسته نباشي
به نظر من بايد همراه با افزايش مساحت بال فاصله استبلايزر تا بال اصلي را بيشتر ميكردي همينطور افزايش مساحت استبلايزر!
اگه اينكارو نكرده باشي تو پرواز دچار مشكل ميشي (ناپايداري و ضعف عملكرد الويتور)
__________________
زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست , هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود , صحنه پیوسته بجاست
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.
tmohammadt آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following 2 Users Say Thank You to tmohammadt For This Useful Post:
ehsan_heydari (13-02-07), kamranjj (13-02-03)
قدیمی 13-02-03, 03:15 PM   #3
kamranjj
Senior Member
 
kamranjj آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2011 Jul
محل سکونت: تربت حيدريه
نوشته ها: 433
Thanks: 1,526
Thanked 1,170 Times in 337 Posts
kamranjj is on a distinguished road
پیش فرض

سلام به شما و ممنون از دقت نظرتون تون...
دقيقا درسته مدل قبلي رو همين طور كه شما ميگيد زدم و الويتور دور تر بود...ولي به دلايل زير ايراد داشت....
ببينيد كيت هاي بازاري از جنس epp هستن و كاملا سبك و در عين حال مقاوم....
اگر دقيقا همون طرح رو بخاييم با فوم بزنيم اتفاقي كه ميفته اينه كه دم مدل خيلي سنگين ميشه و چون نسبت به موتور فاصله زيادتري تا سي جي داره بايد كله هواپيما رو خيلي سنگين تر كرد و اصولا در الكتريك نميشه اين كار و كرد.......
خصوصا در اين مدل چون پرواز در سرعتي نزديك به استال هست الويتور اگه دور تر باشه به دليل اين سنگيني همش در حالت افتاده قرار ميگيره....
و از بابت سطح مقطه الويتور بايد بگم چون بال تيغه اي هست پاسخ هواپيما به فرمان الويتور كاملا سريع و نا متعارف انجام ميشه چون با كوچكترين فرمان كل بادي كه از دو جهت بالا و پايين بال در حال حركت هست به يك طرف بال بر خورد ميكنه و مدل افت و خيز خيلي سريعي داره...ولي در اير فول به جهت سطح گرد و زياد تر در نوك حمله بال ،تقسيم بندي مقدار باد در طرفين بال راحت تر انجام ميشه...
به اين دليل سعي نكردم الويتور رو زياد كنم.....
اگر جايي رو اشتباه حدس زدم ممنون ميشم بهم ياد اوري كنيد....
__________________
(((هر گز از كسي كه با من موافق بود،چيزي ياد نگرفتم))))
kamranjj آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following User Says Thank You to kamranjj For This Useful Post:
ehsan_heydari (13-02-07)
قدیمی 13-02-03, 05:00 PM   #4
tmohammadt
92 Premium Member
 
tmohammadt آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2010 Dec
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 107
Thanks: 577
Thanked 401 Times in 91 Posts
tmohammadt is on a distinguished road
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط kamranjj نمایش پست ها
سلام به شما و ممنون از دقت نظرتون تون...
دقيقا درسته مدل قبلي رو همين طور كه شما ميگيد زدم و الويتور دور تر بود...ولي به دلايل زير ايراد داشت....
ببينيد كيت هاي بازاري از جنس epp هستن و كاملا سبك و در عين حال مقاوم....
اگر دقيقا همون طرح رو بخاييم با فوم بزنيم اتفاقي كه ميفته اينه كه دم مدل خيلي سنگين ميشه و چون نسبت به موتور فاصله زيادتري تا سي جي داره بايد كله هواپيما رو خيلي سنگين تر كرد و اصولا در الكتريك نميشه اين كار و كرد.......
خصوصا در اين مدل چون پرواز در سرعتي نزديك به استال هست الويتور اگه دور تر باشه به دليل اين سنگيني همش در حالت افتاده قرار ميگيره....
و از بابت سطح مقطه الويتور بايد بگم چون بال تيغه اي هست پاسخ هواپيما به فرمان الويتور كاملا سريع و نا متعارف انجام ميشه چون با كوچكترين فرمان كل بادي كه از دو جهت بالا و پايين بال در حال حركت هست به يك طرف بال بر خورد ميكنه و مدل افت و خيز خيلي سريعي داره...ولي در اير فول به جهت سطح گرد و زياد تر در نوك حمله بال ،تقسيم بندي مقدار باد در طرفين بال راحت تر انجام ميشه...
به اين دليل سعي نكردم الويتور رو زياد كنم.....
اگر جايي رو اشتباه حدس زدم ممنون ميشم بهم ياد اوري كنيد....

سنگين شدن دم دليل خوبي براي كوتاه كردن آرم استبلايزر نيست ‏‏! كارهاي زيادي ميشه براي تنظيم سي جي انجام داد مثلا باتري رو جلوتر برد ، طول دماغه رو بيشتر كردو...
چون ابعاد دقيقي از مدلتون ندارم نميتونم نظر دقيقي بدم فقط از روي عكس ها به نظرم رسيد آرم استبلايزر كمي كوتاهه و پاسخ هواپيما به فرامين الويتور ضعيف ميشه و شايد نتونيد باهاش هاور كنيد !
موفق باشيد
__________________
زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست , هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود , صحنه پیوسته بجاست
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.
tmohammadt آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following 2 Users Say Thank You to tmohammadt For This Useful Post:
ehsan_heydari (13-02-07), kamranjj (13-02-03)
قدیمی 13-02-03, 05:28 PM   #5
kamranjj
Senior Member
 
kamranjj آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2011 Jul
محل سکونت: تربت حيدريه
نوشته ها: 433
Thanks: 1,526
Thanked 1,170 Times in 337 Posts
kamranjj is on a distinguished road
پیش فرض

ممنون از شما...ولي در ساخت و پرواز با فومي شما متوجه اين نقص ميشيد....زياد كردن ارم و جبران اون با طول دماغه يعني سنگين كردن مدل از دو طرف....
باطريه ليپو هم من هيچ عنوان از بال جلوتر صلاح نميدونم باشه....با هر بر خورد امكان داره فنا بشه....
البته ببخشيد كه مخالفت ميكنم با گفته هاتون...همه حرفاتون دقيقا درسته وقبول دارم و دقيقا تئوريه علمي هست...
ولي فوم اين محدوديت هارو داره.....
در مورد پرواز هم تست شد و خوب بود....
فاصله كم الويتور به موتور باعث اثر بيشتر باد ملخ بر فرمان الويتور و تيزتر شدن اون هم ميشه..
__________________
(((هر گز از كسي كه با من موافق بود،چيزي ياد نگرفتم))))
kamranjj آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following 2 Users Say Thank You to kamranjj For This Useful Post:
ehsan_heydari (13-02-07), tmohammadt (13-02-03)
قدیمی 13-02-04, 04:22 PM   #6
kamranjj
Senior Member
 
kamranjj آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2011 Jul
محل سکونت: تربت حيدريه
نوشته ها: 433
Thanks: 1,526
Thanked 1,170 Times in 337 Posts
kamranjj is on a distinguished road
پیش فرض

اينم عكس از هاور....





__________________
(((هر گز از كسي كه با من موافق بود،چيزي ياد نگرفتم))))
kamranjj آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following 5 Users Say Thank You to kamranjj For This Useful Post:
artezian (13-02-04), d-ghanbari (13-02-04), ehsan_heydari (13-02-07), mehrad1 (13-02-05), tmohammadt (13-02-04)
قدیمی 13-02-07, 04:46 PM   #7
kamranjj
Senior Member
 
kamranjj آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2011 Jul
محل سکونت: تربت حيدريه
نوشته ها: 433
Thanks: 1,526
Thanked 1,170 Times in 337 Posts
kamranjj is on a distinguished road
پیش فرض

اينم فيلمش...
ببخشيد كه كم كيفيته....
http://s2.picofile.com/file/76485661..._fomy.3gp.html
__________________
(((هر گز از كسي كه با من موافق بود،چيزي ياد نگرفتم))))
kamranjj آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following 3 Users Say Thank You to kamranjj For This Useful Post:
d-ghanbari (13-02-07), ehsan_heydari (13-02-07), tmohammadt (13-02-07)
قدیمی 13-02-07, 06:06 PM   #8
ehsan_heydari
92 Premium Member
 
تاریخ عضویت: 2011 Apr
محل سکونت: مشهد مقدس
نوشته ها: 394
Thanks: 2,131
Thanked 1,872 Times in 265 Posts
ehsan_heydari is on a distinguished road
پیش فرض

سلام به کامران عزیز
به به
دقت و تجربه زیاد تو ساخت.... مدل خوبی از کار در اومده... خست نباشی
ایشالله این هفته پروازت ببینم
ehsan_heydari آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following User Says Thank You to ehsan_heydari For This Useful Post:
mehrad1 (13-02-08)
پاسخ

ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 01:47 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.