Persian RC  

بازگشت   Persian RC > هواپیما مدل > بخش طراحی و ساخت انواع مدل های خاص

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
قدیمی 10-02-19, 06:24 PM   #1
jblaox
Senior Member
 
jblaox آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2009 Oct
نوشته ها: 559
Thanks: 638
Thanked 1,828 Times in 438 Posts
jblaox is on a distinguished road
پیش فرض طراحی و ساخت موتور جت

به نام حق

بله بخش طراحی و ساخت موتور جت .

به علت پیچیدگی قابل توجه (و نه زیاد) بیشتر روی بخش ساخت کار خواهیم کرد و کتابهای مربوطه و نقشه های ساخت و جنس مواد و ... را معرفی میکنم . فعلا سرم خیلی شلوغ پروژه بعدیم بعد از ظراحی و ساختن این هواپیما ساخت یک موتور جت . (بچه به این ناشی و این حرفا )

فعلا یک نقشه ساده :

این نقشه یک موتور جت است ، مخشصات :

تراست : 24 نیتون
نسبت فشار : 1.4 (در موتورهای جت نسبت تراکم مفهوم ندارد بلکه از نسبت فشار استفده میشود)
و ....

مشخصات دقیق در فایل موجود است (حس تایپ کردن نیست)

مشخصات مواد و اندازه های دقیق هم وجود دارد .

دانلود :

http://jblaox.persiangig.com/Gas%20T...20Aircraft.pdf
http://jblaox.persiangig.com/Gas%20T...20Aircraft.pdf



----------------------------
امروز سر زمین که بودیم آقا بهروز جت خودشون پرواز دادن که فوق العاده پرواز زیبای داشت ، ما را هم جو موتور جت گرفت .... رفتیم سراغ این 7-8 کتاب ساخت موتور جت خودمن ، این شد که ما این تاپیک زدیم
jblaox آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following 6 Users Say Thank You to jblaox For This Useful Post:
bahram1337 (12-10-25), elias (10-02-20), hamed.hagigi (12-03-05), Masood (10-02-19), usofk (11-02-22)
قدیمی 10-02-20, 12:45 PM   #2
behrouz
Administrator
 
behrouz آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2009 Oct
محل سکونت: Tehran
نوشته ها: 3,706
Thanks: 2,366
Thanked 22,951 Times in 3,627 Posts
behrouz is on a distinguished road
پیش فرض

از لحاظ تئوری ساخت موتور جت سادست ، ولی در عمل کار هر کسی نیست ، مشکل ترین قطعه کمپرسور فن و توربین فن هستش ، خود توربین فن هم آلیاژ خاصی لازم داره که فعلا فقط کشور سوئد این نوع فولاد رو داره و حتی موتور ساز های بنام مثل
simjet-danmark
behotech-germany
jet cat-germanyهم که من میدونم فولاد توربین فن رو از سوئد میخرند
بماند دستگاه cnc پنج محوره که باید فن توربین رو تولید کنه و یا فن کمپرسور رو ، خود فن توربین توسط دستگاه پولیش cnc پنج محوره باید پولیش هم بخوره که تو ایران نمونش وجود نداره ،
دستگاه بالانس فن توربین و فن کمپرسور هم که هم استاتیک و هم دینامیک رو باید بالانس کنه هم قیمتی معادل ۶۰۰۰۰ دلار داره که خود توربین سازان این قطعه رو میفرستند جایی که این دستگاه رو دارند و اکثرا خودشون این دستگاه رو ندارند

خلاصه رو بد چیزی برای ساخت دست گذاشتی ، اگر میگفتی ساخت موتور پیستونی رو میخوام بکنم اینقدر تعجب نمیکردم

البته هیچ کاری نشدنی نیست ، فقط باید ببینید این کارتون توجیه داره یا نه ، حتی شما میتوند خود این فن های بالانس شده رو بخرید

در ضمن من این موتور رو تعمیر کردم و تو این تاپیک در بارش میتونید بخونید
__________________

ساعتها را بگذارید بخوابند. بیهوده زیستن را نیازی به شمردن نیست ...


ویرایش توسط behrouz : 10-02-20 در ساعت 12:50 PM
behrouz آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following 8 Users Say Thank You to behrouz For This Useful Post:
azizi46 (12-07-16), hamed.hagigi (12-03-05), modelshopiran (10-05-30), omid reza (11-05-06), parsfly (10-02-21), usofk (11-02-22), مهرداد (10-02-20)
قدیمی 10-02-20, 12:54 PM   #3
bozonghare
Senior Member
 
bozonghare آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2009 Oct
محل سکونت: مشهد مقدس
نوشته ها: 3,076
Thanks: 6,106
Thanked 11,880 Times in 2,954 Posts
bozonghare is on a distinguished road
پیش فرض

فقط دنبال آلیاژش باشید تا آخر عمر بسه !!! بقیش کنار!
یزمانی قدیما درباره ساختش تحقیق میکردم خیلی کتابهای مفیدی تو کتابخانه ها یافتم و وقتی اسامی آلیاژهارو برای مهندسین مواد و متالوژی بردم گفتند ساخت اینا همش سکرته! دنبالش نگرد که گیر نمیاد!
جدای از اینها شاید نشه موتور جتی برای استفاده ساخت ولی میشه با نقشه های ساده تر یک شبیه سازی کوچک کرد و یک موتور آزمایشی ساخت البته با وزن زیاد و کار خیلی محدود! ولی به خطرش نمیارزه!
__________________
AEROCAMERA_8
bozonghare آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following 6 Users Say Thank You to bozonghare For This Useful Post:
hamed.hagigi (12-03-05), karimi (10-07-21), modelshopiran (10-05-30), usofk (11-02-22), مهرداد (10-02-20)
قدیمی 10-02-20, 01:11 PM   #4
Neutron
91 Premium Member
 
Neutron آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2009 Oct
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 888
Thanks: 1,331
Thanked 2,842 Times in 824 Posts
Neutron is on a distinguished road
پیش فرض

چند وقت پيش يك مشتري داشتيم كه ادعا ميكرد موتور جت ساخته و ميگفت دو سه نمونه آزمايشي درست كرده و به ما هم پيشنهاد فروش ميداد. البته من زياد جدي نگرفتم و دنبالش نكردم ولي بنظر ميومد درست ميگه.
ولي ديگه نميدونم از چه آلياژي استفاده كرده .
Neutron آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following 2 Users Say Thank You to Neutron For This Useful Post:
hamed.hagigi (12-03-05)
قدیمی 10-02-20, 01:17 PM   #5
bozonghare
Senior Member
 
bozonghare آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2009 Oct
محل سکونت: مشهد مقدس
نوشته ها: 3,076
Thanks: 6,106
Thanked 11,880 Times in 2,954 Posts
bozonghare is on a distinguished road
پیش فرض

"ساخت موتور ميني جت در ايران به توليد انبوه رسيد "


شما باور میکنید؟ تولید انبوه ! پس یکیش کو؟
__________________
AEROCAMERA_8
bozonghare آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following User Says Thank You to bozonghare For This Useful Post:
usofk (11-02-22)
قدیمی 10-02-20, 01:18 PM   #6
behrouz
Administrator
 
behrouz آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2009 Oct
محل سکونت: Tehran
نوشته ها: 3,706
Thanks: 2,366
Thanked 22,951 Times in 3,627 Posts
behrouz is on a distinguished road
پیش فرض

الان چینی ها هم دارند موتور جت تولید میکنند ، دلم میخواست یه عکس از توربین فن ش داشتم و اینجا میذاشتم
حدود ۳ برابر توربین فن های معمولی قطر و ضخامت داشت ، تو سومین تست استارت یه پره کنده شد و موتور خودش رو نابود کرد ، سرعت ریسپانس فوق العاده پایین بود (حدود ۱۵ ثانیه در مقابل ۳ تا ۵ ثانیه موتور simjet ، تو موتور دومی هم فن کمپرسور در یک ساعت کار کرد فن کمپرسور چیزی ازش نمونده بود ،
حیف عکس ازش نگرفتم
ولی تو نت پیدا میکنم و آپ میکنم
__________________

ساعتها را بگذارید بخوابند. بیهوده زیستن را نیازی به شمردن نیست ...

behrouz آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following 4 Users Say Thank You to behrouz For This Useful Post:
hamed.hagigi (12-03-05), karimi (10-07-21), usofk (11-02-22)
قدیمی 10-02-20, 01:19 PM   #7
Neutron
91 Premium Member
 
Neutron آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2009 Oct
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 888
Thanks: 1,331
Thanked 2,842 Times in 824 Posts
Neutron is on a distinguished road
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط bozonghare نمایش پست ها
"ساخت موتور ميني جت در ايران به توليد انبوه رسيد "


شما باور میکنید؟ تولید انبوه ! پس یکیش کو؟
از اين اخبار زياده رضا جان. بي خيال
Neutron آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following 3 Users Say Thank You to Neutron For This Useful Post:
bozonghare (10-02-20), hamed.hagigi (12-03-05), modelshopiran (10-05-30)
قدیمی 10-02-20, 01:20 PM   #8
bozonghare
Senior Member
 
bozonghare آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2009 Oct
محل سکونت: مشهد مقدس
نوشته ها: 3,076
Thanks: 6,106
Thanked 11,880 Times in 2,954 Posts
bozonghare is on a distinguished road
پیش فرض

باز جای امیدواریش هست همینکه شروع کردند به ساختش! و کم کم پیشرفت خواهند کرد!
بالاخره باید از ی جایی شروع کرد! و حتما قیمتهارو خواهد شکست!
__________________
AEROCAMERA_8
bozonghare آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following 2 Users Say Thank You to bozonghare For This Useful Post:
hamed.hagigi (12-03-05), usofk (11-02-22)
قدیمی 10-02-20, 01:23 PM   #9
مهرداد
Senior Member
 
مهرداد آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2009 Oct
محل سکونت: هگمتانه
نوشته ها: 413
Thanks: 3,174
Thanked 1,175 Times in 397 Posts
مهرداد is on a distinguished road
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط bozonghare نمایش پست ها
فقط دنبال آلیاژش باشید تا آخر عمر بسه !!! بقیش کنار!
یزمانی قدیما درباره ساختش تحقیق میکردم خیلی کتابهای مفیدی تو کتابخانه ها یافتم و وقتی اسامی آلیاژهارو برای مهندسین مواد و متالوژی بردم گفتند ساخت اینا همش سکرته! دنبالش نگرد که گیر نمیاد!
جدای از اینها شاید نشه موتور جتی برای استفاده ساخت ولی میشه با نقشه های ساده تر یک شبیه سازی کوچک کرد و یک موتور آزمایشی ساخت البته با وزن زیاد و کار خیلی محدود! ولی به خطرش نمیارزه!
میشه یکمی در مورد خطر این نوع موتورها توضیح بدهید؟
اصلآ چرا خطر داره و هر چند وقت باید سرویس بشه؟
__________________
[CENTER][SIZE="2"][COLOR="red"]تنها معجزه بزرگ و نابودنشدني، اعتقاد بشر به معجزه است.
ژان پل سارتر[/COLOR][/SIZE][/CENTER]
مهرداد آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following User Says Thank You to مهرداد For This Useful Post:
elias (10-02-20)
قدیمی 10-02-20, 02:15 PM   #10
jblaox
Senior Member
 
jblaox آواتار ها
 
تاریخ عضویت: 2009 Oct
نوشته ها: 559
Thanks: 638
Thanked 1,828 Times in 438 Posts
jblaox is on a distinguished road
پیش فرض

کار نشد نداره ، فقط همت میخواهید :

این کتاب ها ، آموزش ساخت و آموزش طراحی موتور جت را به شما میدهند ، حتی اموزش تراشکاری برای ساخت پره توربین ...

Gas Turbine Engines for Model Aircraft

Home Built Model Turbines

Home Built Model Turbines

The Model Turbo-prop Engine

برای پره کمپرسور مشکلی وجود نداره . میشود از کمپرسورهای شعاعی موجود در توربوشارژهای (دیزل یا بنزین) استفاده کرد ... من توربین و کمپرسور موتور ملی EF7 (موتور پایه گاز سوز) دیدم جون میده برای این کارها ، خیلی هم سبک ، هرچند انتخابهای خیلی بهتری هم هست ...

برای توربین هم مشکلی به نظر دیده نمی شود زیرا (میتوان از توربینهای شعاعی موجود در توربو شار ها هم استفاده کرد ، اما محاسباتش پیچیده خواهد شد و تراست کم خواهد شد (که افتر برنر واجب میشود ) یا اینکه از اموزش تراشکاری درون این کتابها استفاده کرد و یک توربین محوری درست کرد ، یا اینکه داد دست شرکت ... تراش بدهند {سازمان انرژی اتمی هم یک سری پره توربین داده اینها برایشون ساختن بعد که تایید شد حالا اینها تمام سفارش ها را میگیرند ، من هم انجا نفوذی زیاد دارم} ) ..

بحث متریال میمونه که پیگیری میکنم نتیجه را میگم ...

هرچند باز هم تاکید میکنم فعلا قصد ساخت ندارم زیرا این هواپیما من خیلی درگیر کرده

ویرایش توسط jblaox : 10-02-20 در ساعت 02:19 PM
jblaox آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
The Following 3 Users Say Thank You to jblaox For This Useful Post:
elias (10-02-20), saeed mirsafaie (12-07-11), اپاچی (13-03-09)
پاسخ

برچسب ها
ساخت موتور میکروجت

ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 03:16 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.